Klantverhalen BAKKM management








Commercieel manager, onderdeel van het Management team van MMX. Hij was verantwoordelijk voor het commerciële budget (5 mio) binnen de organisatie. Hij droeg zorg voor de uitvoering en ontwikkeling van het commerciele beleid. De focus lag hierbij op het ontwikkelen van visie, groeistrategieën, optimaliseren van bedrijfsprocessen, marktanalyse en ontwikkelen van nieuwe (sales) campagnes. Onder zijn leiding heef Mobility Mixx een groei meegemaakt van meer dan 500%.





Als manager Klanten Informatie & Databeheer, onderdeel van het management team van LPNL. Hij was verantwoordelijk voor de volledige, tijdige en juiste verwerking van facturatie van LPNL ( ca 50 mio). Daarnaast was hij verantwoordelijk voor het contractproces van LPNL. Hij stuurde 35 FTE aan. Hij beschikt over een uitgebreide expertise in Accountmanagement, contractmanagement en facturatie. Ook beschikt hij over een jarenlange ervaring in leiderschap, coaching, projectmatig werken en het doorvoeren van veranderingen. Met name de projecten E-invoice en digitalisering en teamspirit hebben onder zijn supervisie plaatsgevonden.



Als Operationeel Directeur sparringpartner voor directie en bestuur.

Verantwoordelijk voor het volledig, tijdig en juist verlopen van alle operationele processen binnen Taxi Centrale Amsterdam.

Eindverantwoordelijk voor alle sleutelprocessen waarin producten en diensten worden voortgebracht die aan onze klanten worden geleverd. Vanuit deze hoedanigheid rapporteert hij aan de RVC en het bestuur.



De afgelopen twee jaar heb ik verschillende keren met Marcel gewerkt aan het opzetten van LeasePlan's nieuwe mobiliteits oplossing: zakelijk autodelen. Marcel heeft veel kennis en inzicht op dit gebied, zowel praktisch gezien als strategisch. Daarnaast is het plezierig werken met Marcel. Hij is enthousiast, staat open voor nieuwe ideeën en doortastend.


Wij kennen Marcel vanaf 2013 ivm een aanbesteding van de mobiliteitskaart bij de Rijksoverheid. Een enorm traject voor 120.000 ambtenaren waarvoor uiteindelijk een hele hoge klanttevredenheid score is behaald. In 2016 is daar nog een extra dienst aan toegevoegd voor de Belastingdienst. Marcel is een echte verbinder, luistert goed naar zijn klanten, zoekt in oplossingen en komt afspraken na. Zijn kennis van de markt is buitengewoon goed en kijkt over de eigen grenzen.


Ik heb Marcel de afgelopen 1,5 jaar leren kennen als een zeergedreven commercieel manager. Marcel combineert strategischinzicht en uitmuntende tactische kwaliteiten met een krachtige operationele doortastendheid. Marcel motiveert, meet en geeftkracht aan zijn commerciële team en partners.


Bij de implementatie van de Mobility Card binnen de RWS organisatie is Marcel toegewezen als accountmanager voor RWS. In deze hoedanigheid heb ik prettig met Marcel samengewerkt. Marcel is slagvaardig, denkt mee en zegt bij voorbaad geen nee of kan niet. Mede door deze instelling is de Mobility Card binnen RWS een succes. Na implementatie is het contact goed gebleven. Marcel verzorgt tot op heden nog steeds after sales werkzaamheden voor RWS en denkt mee om het gebruik van de Mobility Card nog efficiënter te maken.